Jak pokazują przeprowadzane rokrocznie badania i analizy, jakość dostawy przesyłki ze sklepu internetowego ma bardzo duże znaczenie dla konsumenckich wyborów internautów, którzy robią zakupy online. Raport „E-commerce w Polsce 2022” pokazuje niemal wprost – jeśli chcesz, by Twój sklep internetowy cieszył się popularnością wśród odbiorców, zapewnij konsumentom szybką, tanią i profesjonalną dostawę. Jak w takim razie zorganizować wysyłki krajowe w sklepie internetowym, by klienci chętnie do Ciebie wracali? Właśnie na to pytanie odpowiadamy w poniższym artykule.
Różne formy dostawy i płatności – zapewnij klientom komfort
Czy wiesz, że młodsi klienci chętniej korzystają z szybkich płatności internetowych, takich jak BLIK, a starsi konsumenci wolą korzystać z płatności za pobraniem, które jednocześnie zwiększają w ich opinii wiarygodność sklepu? Oczywiście to, czy z Twojej oferty będą korzystali nastolatkowie i dwudziestolatkowie, czy osoby dojrzałe i seniorzy, zależy w dużej mierze od asortymentu, niemniej współcześnie sklep internetowy powinien dawać klientom możliwości wyboru, jeśli chodzi o formy płatności.
Prowadząc firmę w branży e-commerce, należy uwzględnić również różne formy dostawy. Dane pokazują, że konsumenci chętnie wybierają przesyłki kurierskie z dostawą do maszyny paczkowej, punktu partnerskiego (takiego jak sklepy Duży Ben czy Martes Sport w przypadku firmy GLS) oraz, rzecz jasna, bezpośrednio do domu odbiorcy.
Warto również umożliwić klientom łatwe przeprowadzenie ewentualnego zwrotu – pożądany jest odbiór paczki zwrotnej przez kuriera z domu oraz możliwość oddania jej w punkcie partnerskim.
Typ opakowań a rodzaj asortymentu
Dobra organizacja przesyłek krajowych i międzynarodowych ze sklepu online powinna zwracać uwagę również na stosowany przy wysyłce typ opakowań. Chociaż teoretycznie zamówienie uniwersalnych opakowań w jednym wymiarze jest tańsze i przyspiesza pakowanie, w ostatecznym rachunku korzystniejsze jest zamówienie kilku typów opakowań, które będą idealnie dopasowane do wysyłanych produktów.
Popularnością w ostatnim czasie cieszą się między innymi:
– pudełka fasonowe – umożliwiają wygodne pakowanie książek, zabawek czy ubrań;
– kartony z podwójnym paskiem klejowym – komfortowe rozwiązanie, które łatwo można dopasować do rozmiarów produktów i które umożliwia konsumentom łatwe przeprowadzenie ewentualnego zwrotu;
– owijki kartonowe – to po prostu oszczędność miejsca, a jednocześnie dobre zabezpieczenie w przypadku wysyłek takich produktów jak książki, gry czy płyty muzyczne.
Odpowiednie dopasowanie opakowania, wypełnienia i sposobu pakowania do produktu zmniejsza ryzyko uszkodzenia paczki podczas transportu oraz pozwala zmniejszyć koszty transportu.
Przesyłki kurierskie – co wybrać?
Oczywiście kluczową rolę w organizowaniu dostaw kurierskich do odbiorców w sklepie internetowym odgrywają kurierzy. Przesyłki kurierskie mogą być realizowane przez różne firmy. Przed wyborem konkretnego przewoźnika, warto sprawdzić kilka ofert i porównać je ze sobą, by wybrać najlepszego dla naszej firmy współpracownika.
Przesyłki krajowe z firmą kurierską
Sklep online podpisuje z firmą kurierską umowę, która określa stawkę za przesyłki oraz minimalną liczbę miesięcznych dostaw. W tym przypadku firma kurierska obejmuje sklep opieką klienta i cyklicznie odbiera paczki, bez konieczności zamawiania kuriera każdorazowo do przesyłki.
Na transport przesyłek krajowych na umowie B2B, warto zdecydować się, dokonując wcześniej skrupulatnych analiz, na podstawie których ocenisz średnią przewidywaną miesięczną sprzedaż w Twoim sklepie. To umożliwi dostosowanie odpowiedniej do potrzeb Twojego przedsiębiorstwa oferty kurierskiej. Jeżeli interesuje Cię to rozwiązanie, zobacz, jak organizowane są przesyłki krajowe i międzynarodowe w firmie GLS: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe.
Dobra firma kurierska? Postaw na GLS!
Szybka, tania i sprawna dostawa produktów do klientów to podstawa działalności w e-commerce. Dlatego jeśli szukasz firmy kurierskiej, która zrealizuje Twoje dostawy, postaw na firmę GLS, o której więcej możesz przeczytać tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe/kurier-szczecin. Kurier ten oferuje także dodatkowe usługi, takie jak SaturdayService, czyli dostawa w weekendy, którą bardzo cenią sobie konsumenci!
Ponadto na terenie całej Polski i Europy znajdują się liczne punkty Szybkiej Paczki, które znacznie ułatwiają odbiór przesyłek przez konsumentów. Ich największym udogodnieniem jest, fakt, że często są otwarte wieczorami lub w weekendy.
Dzięki doskonale rozbudowanej siatce logistycznej, GLS dostarcza swoje paczki średnio w 48-96 godzin. Część zamówień realizowanych jest nawet na następny dzień. Ponadto elastyczne podejście do klienta i wysoka jakość obsługi sprawiają, że GLS jest jednym z najchętniej wybieranych przewoźników w kraju i za granicą.